SEARCH

Wednesday, October 24, 2012

Rafi, Artikel pilihan: Uthman b Affan... saudagar yang berkorban!

Salam Rafi!

Kandungan email ini:

  1. Artikel pilihan: Rasulullah S.A.W... teladan usahawan!
  2. Pendaftaran online Asia eUniversity - Diploma Eksekurtif Pemasaran Internet dan Media Sosial - di buka!
  3. Majalah IK #7 - Maafkan kami!


Artikel Pilihan: Khalifah Uthman Bin Affan...  saudagar yang berkorban

Sepuluh orang kesemua sahabat Nabi Muhammad s.a.w yang telah dijanjikan dengan ganjaran syurga, atas jasa dan pergorbanan mereka dalam berdakwah mempertahankan ajaran Islam. Salah seorang daripada sepuluh orang itu, adalah Saidina Uthman Bin Affan, atau turut digelar sebagai Zu al-Nurain kerana beliau telah memperisterikan dua orang anak perempuan Nabi Muhammad iaitu Ruqayah dan kemudiannya Ummi Kalsum.


Saidina Uthman r.a dilahirkan pada tahun 576 Masihi dan berasal daripada Bani Umaiyah. Baik sebelum memeluk Islam, mahupun selepas memeluk Islam, beliau merupakan satu-satunya tokoh saudagar paling berjaya. Dialah sahabat Rasul yang paling banyak mengorbankan harta bendanya demi menegakkan perjuangan Islam.

Ketika suasana pergolakan di Mekah menjadi tegang disebabkan kaum Musyrikin Quraisy melakukan tekanan yang hebat terhadap kaum Muslimin, Saidina Uthman adalah yang termasuk golongan mereka yang turut melakukan hijrah ke Abyssinia. Beliau tidak pernah memikirkan kerugian perniagaan yang ditinggalkannya, kerana beliau sedar bahawa hijrah tersebut adalah termasuk dalam usaha untuk menegakkan agama Allah.

Antara pertolongan yang paling hebat disumbangkan oleh Saidina Uthman adalah ketika, Nabi mendapat berita bahawa Rom merancang untuk memusnahkan Negara Islam yang baru muncul. Kaum Muslimin seterusnya, melengkapkan diri mereka dengan persiapan perang. Tetapi persediaan menjadi sukar kerana pada tahun itu, kaum Muslimin kekurangan sumber tanaman, dan mereka sedang menghadapi musim panas yang sangat terik....

Baca artikel sepenuhnya di 

https://www.facebook.com/inspirasiKejayaanmagazine

LIKE page facebook tersebut untuk mendapatkan
artikel-artikel menarik IKON PERNIAGAAN ISLAM!

 


Pendaftaran Asia eUniversity *online* kini di buka!

Seperti anda sedia maklum, saya kini merupakan pesyarah kepada program separuh masa Asia eUniversity "Diploma Eksekutif Pemasaran Internet dan Media Sosial" dan kini tiba masanya untuk pengambilan ke 3 tahun ini yang akan bermula pada November ini.

Apa yang menarik tentang program 9 bulan ini adalah, ianya khas untuk usahawan, bakal usahawan dan juga suri rumah dalam memulakan perniagaan Internet mereka yang pertama! Suatu program universiti yang lain daripada lain dan mendapat pengiktirafan kerajaan.

Menarik tentang Diploma Eksekutif Pemasaran Internet & Media Sosial:

  • Pakar Perniagaan Internet #1 Malaysia, Irfan Khairi sebagai pensyarah!
  • Program 9 bulan- mendalami teknik, strategi dan tips memulakan dan mengembangkan perniagaan di Internet
  • Program separuh masa- kelas bersemuka sebulan sekali sahaja, dan selebihnya melalui online dari rumah (*terbaik untuk usahawan, bakal usahawan dan suri rumah)
  • Tiada peperiksaan- hanya tugasan "Business based assignment"
  • Business based assignment- tugasan adalah berdasarkan perniagaan anda jalankan. Sekiranya anda belum memulakan perniagaan, program ini akan membantu anda memulakan perniagaan Internet anda yang pertama
  • Sokongan dan coaching selama setahun- bersama Irfan Khairi Sdn Bhd membantu perniagaan anda berkembang di Internet.
  • Program diiktiraf oleh kerajaan dan pengeluaran KWSP akaun 2 dibenarkan untuk pembiayaan yuran.
  • Peserta akan menerima Diploma Eksekutif Pemasaran Internet & Media Sosial dari univeriti antarabangsa, Asia eUniversity yang di kenali di 32 buah negara!
  • Pengambilan bermula November 24, 2012 - hanya 20 tempat tinggal

 


PENGUMUMAN : Kelewatan Majalah IK isu #7
 
Pihak syarikat IKSB ingin memohon MAAF atas kelewatan isu #7 majalah IK.
 
Kami dalam proses memperbaiki sistem PENGEDARAN Majalah IK agar kesemua followers dan peminat Majalah IK tidak lagi terlepas dan dengan mudah mendapatkannya setiap bulan.
 
Buat masa sekarang, kami amat tidak berpuas hati dengan syarikat pengedar Majalah IK yang tidak mengedarnya ke seluruh tempat. Untuk itu kami sedang berusaha dan dalam proses menukar syarikat pengedar yang lebih berkaliber dan telah mengedar banyak majalah-majalah yang terkenal sebelum ini.
 
Semua ini adalah demi kepuasan pembaca, pembeli, pengiklan, semua yang terlibat. Jadi, oleh sebab itulah Majalah IK mengalami kelewatan.
 
**Kami memohon maaf sekali lagi dan Insyaallah majalah IK isu #7 akan berada dalam pasaran dalam masa 1-2 minggu lagi.
 
Ikhlas,
Ketua Editor & Team IK
 
 

Irfan Khairi Sdn Bhd (IKSB), 16-2, Jalan PJU 7/16, Mutiara Damansara, 47800 PJ

To unsubscribe or change subscriber options visit:
http://www.aweber.com/z/r/?TOzMrOxMtMysLIxMjKwstEa0jGyMHIxsTAw=

No comments: