- Penggunaan Media Sosial dalam pemasaran perniagaan. Kini, lebih 65% orang dewasa menggunakan media sosial setiap hari. Statistik ini adalah petanda besar pemasaran perniagaan perlu dilakukan di media sosial untuk tahun baru 2012 ini.
- Pemasaran Mobile / Smartphone. Dengan berleluasanya komputer tablet, smartphone dan juga hand phone, kita kini sering mencari lebih banyak penggunaan untuk gajet yang dimiliki. Dari pemasaran SMS sehingga apps untuk smartphone, perniagaan kini perlu membuka mata dan mempelajri kaedah-kaedah baru ini yang masih kurang diterokai.
- Pemasaran video. Jika a picture paints a thousand words, maka video paints a million words! YouTube kini merupakan enjin pencari yang #2 popular selepas Google. Mereka yang tidak menggunakan pemasaran video adalah perniagaan yang dalam kerugian.
- Menggunakan Internet untuk penambahan nilai kerjaya anda
- Memulakan perniagaan Internet sebagai perniagaan sambilan
- Menggunakan Media Sosial untuk menggandakan keuntungan perniagaan
- Pelaburan yang mendapat 300% pulangan!
bersama Irfan Khairi
Ahad, 15hb Januari 2012
Waktu: 3.00 petang- 5.00 petang
Lokasi: IKSB HQ
16-2 Jalan PJU 7/16
Klik di sini untuk peta
Masuk: PERCUMA
- Nama
- Jumah peserta
- No. handphone
Artikel pilihan:
Duta perniagaan - Melonjakkan jenama perniagaan dengan cepat
Salah satu cara membina keyakinan dan kepercayaan kepada sesebuah perniagaan adalah dengan mendapatkan seorang duta/jurucakap yang dikenali ramai mewakili sesuatu perniagaan itu.
Duta perniagaan juga befungsi sebagai "muka" kepada perniagaan atau produk tersebut dan memberi personaliti untuk mencipta hubungan antara perniagaan (sesuatu yang tidak hidup) dan juga pelanggan.
Selain daripada tarikan peminat atau followers, duta/jurucakap perniagaan boleh berfungsi dalam membina keyakinanan untuk sesebuah jenama apabila kaitan antara perniagaan dan duta produk tersebut adalah tepat- dan ini akan berjaya menarik sasaran pasaran dengan lebih sempurna dan amat cepat.
Shahrukh Khan, Duta Colgate dan banyak lagi!
Sebagai contoh, Shahrukh Khan merupakan duta kepada Colgate- pastinya membina lagi jenama Colgate di pasaran. Sasaran pasaran juga adalah amat tepat mungkin di kalangan peminat-peminat filem hindi yang merupakan golongan ibu-ibu yang mementingkan penjagaan gigi anak
David Beckham, Duta Gilette dan banyak lagi!
David Beckham pula merupakan duta kepada syarikat Gilette. Di mana pasaran peminat bola sepak majoriti besarnya adalah lelaki, maka, ikon bola sepak terkenal David Beckham digunakan untuk memasarkan pisau cukur jenama Gilette.
Di Malaysia juga kita boleh melihat artist dan ikon tempatan sebagai duta perniagaan, seperti Dato Lee Chong Wei (Duta Anti Virus Kepersky), Dr Fazley (Duta kamus elektronik Besta), Fahrin Ahmad (Duta jenama pakaian UNIQLO), Lisa Surihani (Duta Garnier), dan ramai lagi ikon dan personaliti tempatan menjdi duta produk-produk kesihatan.
Saya juga telah menjadi duta kepada beberapa perniagaan sejak 2008 termasuk uMobile Impiana, MIBO, dan terkini Litness (Minuman Sarang Burung) dan juga program Executive Diploma in Internet and Social Media, Asia eUniversity.
Sekiranya anda memiliki perniagaan dan ingin melonjakkan jenama perniagaan anda dengan lebih cepat, mungkin caranya adalah untuk anda mendapatkan duta/jurucakap yang paling sesuai dengan perniagaan anda!
ps: Ada yang tanya, bagaimana hendak mendapatkan IK sebagai duta produk- Bagi perniagaan yang ingin mendapatkan saya sebagai Duta atau Jurucakap perniagaan mereka untuk menaikkan jenama perniagaan, boleh hubungi 03-77292277 untuk berbincang dengan En Syukri atau email syukri@iksbweb.com.
Siri Seminar Perniagaan Internet #1 PALING LARIS di Malaysia oleh Irfan Khairi yang TERBUKTI menghasilkan PALING RAMAI Usahawan Internet Malaysia yang berjaya!
Irfan Khairi Sdn Bhd (IKSB), 16-2, Jalan PJU 7/16, Mutiara Damansara, 47800 PJ
To unsubscribe or change subscriber options visit: http://www.aweber.com/z/r/?TOzMrOxMtMysLIxMjKwstEa0jEycnCysnOw= |
No comments:
Post a Comment