SEARCH

Sunday, April 29, 2007

28/4/2007 Lawatan ke Perlis@Padang Besar

malam sblm tu siap pasang alarm pukul 5.00pg..konon nak prepare makan utk anak pasal nak tinggal diorang 1 hari..sedar sedar pukul 6.10...apalagi macam tropedo ler kita orang bergerak..mandi koboi jer..6.30 semua siap dan terus pegi depan arisun..sampai kat sana bas dah tunggu..ingatkan kita yg lambat.. hampeh ada lagi yang lambat..kamipunya nya kelam kabut.

Perjalanan: singgah gurun minum pagi RM10.00..pastu pegi muzium padi..cantik lukisan yg depa buat tu perpusing2. Tanya petugas kat situ..harga lukisan saja RM11 juta dan dilukis oleh org korea(org malaysia tak panda lukis kut..heheh)
Pastu apalagi acara utama ler...padang besar..sampai2 terus pegi makan..nak rasa ler tomyam depa kata sedap...mmmhhh sama ja ngan bagan serai..mahai pulak tu 2 org makan rm30..cuma makan tomyam,telur dadar dan yg spesel sikit udang goreng tepong..pastu pegi la shopping..ingat kan murah sangat la..lebih kurang ngan bagan serai ja..kalau saja2 nak pi belibaik tak payah..duit minyak pun taklepas..tak beli apa ler jawab nya
Kat situ sampai pukul 3 ja..sampai 2.30 aku pi sembahyang jap..janji ngan bini aku tunggu kat bas. elok habis sembahyang aku pi kat bas tapi anak ngan bini aku tak sampai lag..org lain semua dok tunggu..aku keluar pulak pi cari..at last bini aku sampai dulu kat bas aku masih lagi tercari2

Balikdepa singgah kat taman rekreasi tapi nak buat apa masa tu hujan..pas tu pegi taman ular la konon tapi sampai dah pukul 5.00 ptg tempat tu dah tutup..tak tau nak buat apa kami terus pi Kangar ronda2 kat pekan.

Pukul 8.00mlm pi jamuan yg disediakan oleh pihak RT padang assam. dapat ler cenderahati buah pelam harummanis. Pukul 9.30mlm cabut balik ke bagan serai. Sampai pukul 12.30 tgh malam..

No comments: